Hård (ryg)træning 

Går du ikke i klinikken i forvejen, skal du have en konsultation hos den aktuelle fysioterapeut, før du starter. Dette er en sikkerheds- og kvalitetsmæssig praksis hos os, så vi finder det hold og den træning, som giver dig det største udbytte.

Målgruppe:

Dette hold henvender sig til alle, som trænger til optræning af ryggen og resten af kroppen. Du behøver dog ikke at have haft problemer med ryg eller andet. Det er noget hårdere træning end vores øvrige hold.

Holdet er for dig, som gerne vil lære at bruge din krop optimalt og komme i god form, samtidig med du træner dig fri af smerte. Vi arbejder med forskellige basisøvelser og har fokus på, hvordan de skal udføres korrekt. Øvelserne kan nemt overføres til ting, man gør i dagligdagen og du vil kunne mærke, hvordan du bliver bedre til at bruge dig selv “rigtigt”.

Beskrivelse:

Jeg laver et nyt program hver gang, så det aldrig er helt det samme man laver. Mange af øvelserne går selvfølgelig igen, men måden de er sat sammen på varierer. Fælles er, at det er øvelser, hvor flere muskelgrupper er involveret. På denne måde, lærer du nemlig også at bruge musklerne i det samspil, de også bliver udsat for i det virkelige liv. Du vil måske bare kunne mærke, at nogle ting bliver lettere og mindre anstrengende, og at du måske kan ting du ikke har kunne før, f eks stå på hænder.

Du kan godt regne med at få pulsen op i det røde felt, og være dejlig øm i kroppen dagene efter. Det er sjovest, når man kan se resultater, og de kommer, når man presser sig. Desuden er det også rart at finde ud af alle de ting man faktisk godt kan til trods for en skade i ryggen -eller hvor det nu måtte være.

Det er hård træning – selvfølgelig stadig med hensyntagen til dine skavanker.

Niveau:

Du  behøver ikke være i form eller specielt stærk. Det vil træningen sørge for!

Jeg tager udgangspunkt i, at alle på holdet er der af en årsag. Mange har rygsmerter, men skulle problemet sidde et andet sted, kan du sagtens være med alligevel. Jeg tager udgangspunkt i den enkelte – og rygproblemer kan alligevel heller ikke alle skæres over en kam.

Træningstider:

Tirsdag kl. 18.00

Ansvarlig fysioterapeut:

Anders Hartvig

Tilmeld dig her

Dit navn (påkrævet)

Telefonnummer (påkrævet)

Email (påkrævet)

Dit CPR (påkrævet - sendes krypteret)

Dit Spørgsmål eller din besked

Se tidspunkter for træningen i den samlede oversigt over vores holdtræning.