Bækkenbundstræning

 index

 

Målgruppe:

Holdet er for dig, som har større eller mindre problemer med bækkenbunden.

 

Beskrivelse:

Der er ingen aldersgrænse for, hvornår bækkenbundstræning har effekt.
Mellem 60-70% har effekt af bækkenbundstræning. Den i de resterende tilfælde manglende effekt af bækkenbundstræning skyldes oftest, at musklerne eller nerverne til bækkenbunden er blevet ødelagt af fødsler og/eller forstoppelser. Store operationer eller strålebehandling i underlivet kan også ødelægge nerveforsyningen, så det er umuligt at optræne bækkenbunden.

Bækkenbundsoptræning kan:

  • Mindske eller fjerne ufrivillig urinlækage (urininkontinens, både stress-, urge- inkontinens).
  • Mindske eller fjerne afføringsinkontinens og inkontinens for luft.
  • Mindske gener ved nedsynkning af underlivsorganerne.
  • Forebygge inkontinens i forbindelse med en fødsel.
  • Forebygge inkontinens og nedsynkning efter underlivsoperationer.
  • Holde bækkenbunden ved lige efter stomioperation før en evt. tilbagelægning.
  • Optræne efter behandling af længerevarende forstoppelse.

 

Niveau:

For alle

 

Ansvarlig:

Anita

Anita Jarrett

Se tidspunkter for træningen i den samlede oversigt over vores holdtræning.

 

//]]>